tisdag 6 mars 2012

En helt vanlig tisdag

Jag har haft vad jag hoppas var min sista lektion med "Måndagsläraren”. Den enda utav mina lärare jag inte kan namnet på. Hon är inte otrevlig, tvärtom mycket underhållande, lättsam och rolig. Men hennes lektioner tar död på en ibland, just för att de ALDRIG sticker ut. Samma dravel om och om och om och om igen. Litet utav en paragrafryttare när det kommer till lektioner, kan man säga. Inte som Aoyagi-sensei (nej, inte Miyagi) som kan låta en halv lektion gå åt till att diskutera EN ENDA fråga, enbart för att hon inte vill släppa frågan så länge den som frågade inte förstår korrekt. Hon är en sann lärare som jag inte kommer ha mer, tyvärr. Men jag fick hennes visitkort så att jag kan höra av mig om vi ska hitta på något någon kväll.

Nå, det jag som hastigast ville dela med mig av var min mat idag. Jag lagar ju ändå mat varje dag, ibland även intressanta saker, men jag skriver sällan om det.
Dagens lunch: En baguette med vitkål, camembertost, kokad broccoli, stekt ägg och japansk majonnäs.
DSC03229

Middag: Risotto innehållandes kokad broccoli (igen), tärnad morot, bacon, shitake och purjolök. Kryddad med basilika, oregano och paprikakrydda.
DSC03231

Efterrätt: Antagligen en chokladmuffins på Moriva, mitt café. När jag ändå är igång med bilder ger jag er en på min våååågade outfit för plugget! Rosa OCH brunt. Den ni.
DSC03233

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar