torsdag 14 juni 2012

Paniken

Tänk er att man tror sig ha bara ett prov om en vecka, för att sedan få veta att man faktiskt har två. Som tur är har vi fått en lista över de nya ord som kom med boken vi blev klara med förra veckan, men att plugga in dem är inte direkt som att plugga in engelska ord. Engelska ord räcker det att man slår upp, sätter in i en mening och checkar stavningen på även om man oftast någorlunda kan lista ut det när man hör ordet.
Men här nedan finner ni mina studier för att lära mig fyra nya ord.AvT-kIjCMAAvno8

Det är fruktansvärt tidskrävande. Igår satt jag efter skolan och pluggade i 6 timmar, vilket resulterade i enbart 30 nya ord. Vad jag räknat efter har jag över 100 ord kvar innan jag betat av de ord som vi ska kunna nu, vilket rent teoretiskt hinns med innan proven, men det innebär att jag får pausa det mesta som heter aktiviteter eftersom bowling, till exempel, innebär en försenad hemkomst på 2-3 timmar (även om jag bara spelar en timme) p.g.a. tiden som spenderas på tåg och till fots från stationen.

Men vad ska man göra då. Jag betalar för att studera, det är väl på tiden att jag gör något för att nå de skyhöga mål jag satt för mig själv. Dessutom får jag ju skylla mig själv att jag slackat med vokabulärplugget. Bara jag kommer ikapp lovar jag att inte göra det igen.

がんばります! (ganbarimasu – jag ska göra mitt bästa)

1 kommentar:

  1. Shit vad många streckgubbar, bra jobbat! :)

    SvaraRadera