torsdag 3 maj 2012

Eureka!

bild(1)
Kolla vad smart! Jag vet inte om det är för att jag aldrig pluggat något speciellt sedan gymnasiet, men den där röda brickan är ju bland det bästa jag sett (i studieväg). Ovanför dess övre kant ser man kanji (ord) skrivna med röd-rosa text. Men när man för den röda brickan över försvinner de! Ni får ursäkta om detta är gamla nyheter för er, men jag är helt fascinerad.
Jag har inhandlat ett par böcker som ska hjälpa mig på vägen till JLPT i juli. Det är boken på bilden som täcker 1000 kanji med tillhörande vanliga ord, och en bok som innehåller två stycken gamla JLPT-test som jag ska göra i juni för att se hur jag ligger till och vad jag behöver plugga speciellt mycket.
Men just nu är det ord, skrivna i kanji, som gäller för hela maj månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar