söndag 6 maj 2012

Körsång

I juni månad har företaget jag bor med, Borderless Tokyo, anordnat en festival där jag och 8-9 andra ska ställa upp och bidra med lite körsång inför de övriga som kommer till eventet (40 pers). Vi tränar “för fullt”, våran 5:e träff är på ingång där vi även kommer blanda in lite öl och pizza efter träningen. Vi kommer sjunga en låt som heter Seasons of Love som kommer från en musikal med namnet Rent. Jag har inte sett musikalen men den sägs vara skittråkig. Vi ska samlas och kolla på den någon dag oavsett för lite insikt i vad låten är skapad för. Säger vi, men egentligen vill vi bara ha en anledning att umgås.

Den här körsången är lite annorlunda mot den vi gjorde med skolan. Där framförde klassen ett nummer just för att vi var tvungna, medans detta är något en grupp vitt skilda personligheter gör för att det är roligt. Det enda vi har gemensamt i gruppen är att vi bor med samma företag (och därför har umgåtts, efter diverse fester och event).
Jihye (Ji-he), en koreanska, briljerar med sina musikaliska talanger när hon försöker lära oss sjunga med magen, öppna käkar, ett leende (galet) ansikte SAMTIDIGT som vi ska försöka visualisera låtens mening i huvudet när vi låter ljudet liksom lyfta, likt en fågel, från oss. Eller något sånt. Det är lite flummigt men hon verkar kunna sin sak.

Jag är alto, och 1:48 in i låten börjar ett solo som i musikalen ljungs av en man, men det solot tilldelades mig.

Det är sjukt kul att vidga mitt sociala umgänge, och göra det på japanska.

1 kommentar:

  1. Modigt samt sjukt roligt att du tar ton i Tokyo!

    SvaraRadera