söndag 27 maj 2012

I år igen

Jag har för vana att befinna mig i solen utan att tänka mig för. Så även i år. Alla husets medlemmar hade en grillning på övervåningens balkong, det var hysteriskt trevligt och gott, men om jag kommer kunna sova fastän jag varit vaken sedan 7 (på en söndag!) återstår att se. Just nu sitter jag med en kall handduk på axlarna, den är inte oskön.
Picture0066

Vädret är ganska ostabilt för tillfället. En fin dag är det riiktigt fint, som svensk högsommar ungefär, men nästa dag kan det regna som tusan. Vilket jag oftast välkomnar eftersom jag... ja, se på bilden ovan.

Idag hade vi våran näst sista sångträning inför kommande lördags framträdande. Den sista är på torsdag, men eftersom jag spelade in oss idag kommer jag försöka träna lite extra tills dess. Jag har ju trots allt ett solo och många vänner som kommer för att se framträdandet. VARFÖR jag var tvungen att tjata dit dem har jag nu ingen aning om, jag är sjukt nervös.

Imorgon börjar jag med mitt nya pluggschema, ett tips jag fick av Jenny när jag klagade över att jag inte kan sitta många timmar i sträck. Så jag ska försöka dela upp plugget med diverse aktiviteter emellan, så som mat, bowling och gym. Det ska bli kul att plugga ännu lite mer!

Senaste tiden har jag tagit mycket bilder på maten jag lagar, förvänta er japansk curry, rispapper och omeletter i ett inlägg framöver!

2 kommentarer: