lördag 7 januari 2012

Sorosoro...

...Är ett ord som används när något händer eller man ska göra något väldigt snart. Oftast används det när man ska gå hem, den svenska motsvarigheten är nog “Nääe, om man skulle ta och bege sig hemåt?”.
Men just nu för mig är det sorosoro slut på jullovet, sorosoro tillbaka till pluggrutinerna och sorosoro få veta hur det gick på förra terminens sluttenta. På tisdag börjar jag, jag ser fram emot det. Ska bli kul att se om vi får någon ny i klassen eller om vi förhoppningsvis tappar några som inte hör hemma hos oss, nivåmässigt. Eftersom jag sorosoro ska sova drar jag bara igenom lite kort vad jag gjort och tänker på väldigt snabbt.

Det har varit några välbehövda veckors vilande där jag mest kollat på film eller serier, ätit god hemlagad mat eller besökt nya platser. För att vara jag har jag även shoppat en del så jag ska ligga lite lågt på den fronten framöver, så länge det inte handlar om tights. Man kan inte ha för många tights när det är vinter.
Vad jag ska göra dessa två kommande lediga dagar är jag inte helt 100 på, men imorgon ska jag eventuellt med Haz och hennes klasskamrater till ett nöjesfält ett par timmar bort med buss. På måndag är det enda inplanerade ett gymbesök och plugg, jag måste gå igenom det sista vi gick igenom innan lovet och se över lite kanji.

Nudå, en väderleksrapport kanske? Det har snöat ett par gånger hittills, första gången var på juldagen vilket var mycket passande med vårat besök till Omotesando Hills som jag skrev om tidigare.
Senaste veckan har kylan kommit, det vore nu idioti att ta en promenad eller joggingtur utan att skydda halsen. Exakt vilka grader det förhåller sig kring just nu vet jag inte, men jag skulle tippa på att det ligger runt 0-gradigt. Ingen frost.
Solen går upp kring 7 och ner ungefär 18. Det är skönt.

Jag äger nu mer en cykel, som jag köpte av Adrian som åkte hem efter tentan. Jag kommer byta tågstation att åka från som ligger 10 minuter bort med cykel, vilket spar mig 300kr per månad, pengar som kommer gå åt till gym.
Det är lite lustigt att vara en större del av vänstertrafiken än när man promenerar, det känns lite rostigt att behöva bry sig om skyltar igen, speciellt när många har någon text på sig som jag inte förstår till fullo.

Anledningar till att plugga ett språk må vara löjliga ibland, men de är för många för att ignoreras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar