måndag 3 oktober 2011

Bildmarathon

Igår när jag gick vilse som mest hittade jag ett tempel. På bilden ser ni små “koppar” som man tar vatten med. Vattnet är till för att dricka och tvätta händerna, det är något man gör innan man går vidare för att be gudarna om ja, gud vet vad.

DSC02140 (1)
Mina gissningar kretsar kring pengar, välgång och hälsa.
DSC02142 (1)
Jag lyckades också komma över en liten tant med hatt, käpp och Converse-ryggsäck. Lite hållning på det bara.

DSC02151
Nåja, hållning eller inte så är japaner generellt väldigt smidiga. Faktum är att deras knäskålar är mer rörliga än våra, att huka sig ner med hälarna i backen är något 99% (kvalificerad gissning) kan – medan det i Sverige är vanligt att den rörligheten försvinner när man växer. Eller blir tjock.
Det är ingen ovanlighet att se dem huka sig och samtidigt sminka sig, prata i telefon, äta lite nudlar och snacka med en kompis, eller fixa med rabatten.

DSC02152 (1)

2 kommentarer:

  1. Frågan är vad som leder till det andra? Alltså, är de smidiga för att de hukar sig eller hukar de sig för att de är smidiga? :P

    SvaraRadera
  2. Haha, ja! Egentligen kom jag på att jag skrev lite fel. Det är inte direkt knäskålen som är mer rörlig utan deras ben i sig. Knäskålen sitter ju där den sitter... Men orka ändra.

    SvaraRadera