torsdag 27 oktober 2011

Uppgradering i huset

Jag har i ett tidigare inlägg nämnt japanska toaletter. De traditionella kräver nog lite vana innan man kan slappna av när man gör sina behov, men de vanligaste toaletterna däremot finns det nog inget som slår (inom ämnet).

  • Sitsen har värme.
  • Man kan välja att bli rengjord med vatten, varmt eller kallt.
  • Det sitter en sensor som märker när man reser sig och spolar då automatiskt.
  • En del toaletter har en musikknapp – trycker man kommer ljudet av rinnande vatten, för att dölja vad man gör (även om alla redan vet).
  • Ännu oupptäckta funktioner.
DSC02296DSC02297På bilderna är våran toalett, vi fick den nya sitsen här om dagen. Den uppfyller “bara” de två översta punkterna. Som ni ser finns det en sensor där men den är inte inkopplad. I övrigt är sensorer den stora grejen på en toalett. Om sitsen inte har automatisk spolning är det på offentliga toaletter vanligt med en sensor, för att slippa onödig bakteriespridning, och likaså till kranen och handtorken. Med tanke på att jag vanligtvis tar papper för att spola, vrida på kranen eller öppna dörrar välkomnar jag det här med glädje.

Sådär, nu har jag lyckats skriva ett helt inlägg om toaletter, får er att längta extra mycket efter nästa inlägg eller hur?

4 kommentarer:

  1. Nice! Det var ju såna toaletter som Pascal pratade om:)

    SvaraRadera
  2. Efter ett inlägg om mat, måste ju det naturliga steget vara ett inlägg om toaletter!

    SvaraRadera
  3. Åh, blir ju nästan lite avis när jag jämför med min enkla, lätt gulnade toalettring med spår av årtionden av studenikosa utsläpp!

    S

    SvaraRadera
  4. Ja M, riktigt kul att prova. ^^
    Haha, Lena om man tänker så så känns det mer "normalt"...
    Hahaha fyfan vad äckligt du får det att låta Sanna. (Äckligare än det redan är.)

    SvaraRadera