onsdag 12 oktober 2011

En del av vardagen

Varje gång jag ska gå till det närmaste ICA, här kallat Life (eller raifu som det heter på japanska), passerar jag en bro där jag alltid stannar och kollar på människorna nedanför. Fiske. Men inte fiske skapat för att fånga och äta – utan enbart för att just fiska. Det finns bara små fisk i ett par olika färger (guld är en av dem!) som nappar med jämna mellanrum. Får du napp slänger du i fisken i vattnet igen.

DSC02278 (2)
Det verkar vara ett populärt ställe som lockar alla åldrar, om det så är medelåldersmannen, barn som njuter av en ledig eftermiddag, eller den äldre farbrorn som mest av allt bara vill njuta av en lugn stund.

DSC02280 (2)
En stund han inte verkar kunna få med den nyfikne utlänningen uppe på bron som verkar vägra ge sig iväg. Har hon ingenstans hon måste gå?

DSC02282 (2)

3 kommentarer:

  1. Mysigt ställe!

    Måste även säga att jag älskar bilden längst ner, så jävla bra med ögonkontakten. Tokyotimes-känsla på den bilden :D

    SvaraRadera
  2. Hehe, jag vet!! Jag älskar den också. Helt sjukt, snacka om timing. Jag känner mig proffsig. Ska fanimig ta mig till en second hand-butik och checka priser för kameror ändå tror jag...

    SvaraRadera
  3. Gulligaste bilden någonsin!!!

    SvaraRadera